8 Şubat 2012 Çarşamba

Kendi Otomobilim

Blog sahibi olarak öncelikle kendi aracımı tanıtmam sanırım başlangıç için iyi olacaktır.

Benim aracım 2011 model Opel Astra Classic III 1.3 CDTI Easytronic. Biliyorsunuzdur Astra'ların yeni kasası çıkınca bir önceki kasa "Classic" adı altında üretime devam ediyor. Astra J kasa çıktıktan sonra da H kasalar bu isim altında ve Essentia Konfor Paket adlı tek donanım seçeneğiyle üretime devam ediyorlar.

Aracın teknik özelliklerine girersek; Euro IV normundaki 1.3 dizel motor 4000 d/d'da 90 hp güç, 1750-2500 d/d devir aralığında da 200 Nm tork üretiyor. (UxGxY)4249x1753x1460mm boyutlarındaki araç 1280kg ağırlığında ve 350 lt'lik bir bagaj hacmi sunuyor. Easytronic şanzımanla eklenen donanımlarla birlikte araçtaki güvenlik ekipmanları standart olarak; ABS, Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD), Fren Destek Sistemi (BA), Virajda Fren Kontrolü (CBC), ESPPlus, TCPlus, Manevra Kontrol Mantığı (UCL), Spor Sürüş Modu, Yokuşta Kalkış Desteği (HSA), 4 adet havayastığı ve emniyet kemeri uyarı sistemi mevcut. Konfor ekipmanı olarakta; 6 yönlü sürücü koltuğu, kol dayama, deri direksiyon, direksiyondan kumandalı cd-mp3 player teyp, elektronik iklim kontrollü klima, teyp için aux girişi ve 7 adet hoparlör, grafiksel bilgi ekranı, yol bilgisayarı, far sensörü, yağmur sensörü, park sensörü ve otomatik kararan ışığa duyarlı iç dikiz aynası mevcut. Dış bölümde her yer gövde renginde, buna ilave sis lambaları ve 16" alaşım jantlar bulunuyor.

Motor: 1.3 CDTI motor bildiğiniz üzere FIAT-GM ortaklığında üretilen FIAT'ın Multijet olarak adlandırdığı motor ve aslında bu araç için biraz ufak kalıyor, 1.6 dizel motor olsaydı araç çok daha rahat giderdi. Ama yinede bu motorda gerektiğinde hakkını veriyor. İlk viteste ağır kalan motor 2. ve 3. viteste araca ciddi ivmelenmeler kazandırabiliyor. Özellikle yakıt tüketimi değerlerinde öne çıkan motorla şehir içinde normal kullanımla 6,1lt/100km, özenerek kullanımla 27km/s ortalama hızla 5,7lt/100km ortalaması tutturdum, ki bence bu değer şehir içi için oldukça güzel bir değer. Şehirlerarası ilk denemem aracı ilk aldığım zamanlarda motor tam randımanlı değilkendi. Birinde 90km/s hızla sabit olarak git-gel yaptım ve 4,4lt/100km ortalama tutturdum, diğerindede ortalama 120km hızla gidip geldim, arada 190'a çıktım aracı biraz denemek için. Bu seyahatimde de 4,9 lt bir ortalama tutturdum. Motorum iyice randımanlaştıktan sonra yaptığım uzun yolda araçta 5 kişi ve bagaj dolu iken 100 km/s hıza sabitli gittiğimde ortalamam 4.0 lt idi. Yolculuğun son bölümünde klimayı açmak zorunda kaldığım için 4.2 ile yolculuğumu tamamladım. Genel olarak baktığımızda ekonomi amaçlı üretilen motorun görevini fazlasıyla yaptığını görüyoruz.

Şanzıman: Opel markasının ürettiği otomatikleştirilmiş manuel şanzımanına verdiği isim "Easytronic". Şanzıman hakkında pek olumlu söylentiler yok aslında, kısmende haklılar. Şanzımanın geçişleri ayağınız gazda olduğu sürece sarsıntılı, bu durumu ancak vites değişimi sırasında ayağınızı gazdan bir miktar çekerek engelleyebiliyorsunuz (ki tek kavramalı yarı otomatik şanzımanların hepsinde durum aynı). Vitesi manuel olarak değiştirmek istediğinizde de durum aynı. bazen frene basıp yavaşlayıp tekrar hızlanmak istediğinizde vites değişimi biraz ağır kalabiliyor Şanzıman yapı olarak biraz hassas, çabuk arızlanma riski var, o yüzden kullanımında biraz itina gerekiyor. Ama genel anlamda sakin kullanımda amacına uygun hareket ediyor.

Konfor, İşlevsellik ve Ergonomi: Aracın içine bindiğinizde siyah tonlar biraz basık bir ortam yaratıyormuş hissine kaptırıyor insanı ama genel anlamda iç genişlik iyi. Koltuklar çok rahat, uzun süreli yolculuklardan sonra bile hiç bir yorgunluk hissetmiyorum neredeyse ve bir daha binip yola çıkasım geliyor. Koltuk ayarlarıyla ve yükseklik-derinlik ayarlı direksiyon ile oturma pozisyonunuzu zorlanmadan ayarlıyorsunuz. İçerideki tüm tuşlar rahatlıkla ulaşabileceğiniz şekilde konumlandırılmış. Direksiyondaki teyp ve yol bilgisayarı kumandaları kafanızı fazla karıştırmadan seçiminizi yapmanızı sağlıyor. Orta konsoldaki grafiksel bilgi ekranı büyük ve kullanışlı, araçla ilgili neredeyse tüm bilgiler bu ekranda gösteriliyor. Hoparlörlerden gelen ses 8/10'luk bir puanı hakediyor. Kliması çok kullanışlı ve çok güzel bir performans sergiliyor, aracın içini çok çabuk bir şekilde soğutup ısıtıyor, daha güzel kısmı ise bunu nerdeyse hissetmiyorsunuz, yüzünüze rüzgar gelmiyor, aracın içi istediğiniz ısıya sizi rahatsız etmeden ve hissettirmeden geliyor. İç mekanda plastik kalitesi olarak tek olumsuz diyebileceğim nokta cam düğmeleri, fazla güç uygulamaya korkuyorsunuz, sanki her an kırılabileceklermiş gibi hissediyorsunuz. Ama bunun haricinde ön göğüs olsun direksiyon olsun diğer plastik bölümler olsun kalitesi fazlasıyla tatmin edici.

Yol Tutuş: İşte aracın en sevdiğim kısmı. Bu noktada gerçekten yüzüm gülüyor. Aracın süspansiyonları biraz sert, bu da şehir içinde çukurlarda azıcıkta olsa bir rahatsızlığa neden olabiliyor. Ancak düzlüklerde yüksek hıza çıktığınızda ve virajlarda kesinlikle kendinizi güvende hissediyorsunuz. Ne kadar yüksek hıza çıkarsanız çıkın direksiyonda ne bir titreme ne de aracın gidişinde bir kararsızlık hissetmiyorsunuz. Virajlarda sanki rayda gidermiş gibi kayarak gidiyorsunuz, en ufak bir tedirginlik oluşmuyor, gittikçe daha hızlı almak istiyorsunuz virajları çünkü gerçekten eğleniyorsunuz Tabi ki bir limit değer var, o noktaya geldiğinizde de ESPPlus sizi içine düşebileceğiniz tehlikeli durumlardan kurtarıyor. Yukarıda dediğim gibi aracın içi de rahat olduğundan araçtan inmek istemiyorsunuz, insanın canının uzun yol yapası geliyor habire.

Genel anlamda araçtan bahsedebileceklerim bunlar. Günümüzde C segmenti araçları göz önüne aldığımızda eskiyen tasarımına rağmen hala tercih edilebilecekler listesinin üstlerindeki yerini koruyor. Çünkü bir önceki kasa olduğundan fiyat düşük, buna rağmen xenon far, deri döşeme ve sunroof eksikliklerini bir kenara koyarsak full donanım denilebilecek bir araç.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder